1. Fortune cookies
Πάρε ένα βάζο και βάλε μέσα ίδιες ή διαφορετικές γόμες, όσες και τα παιδιά (καλύτερα όχι καραμέλες γιατί μπορεί κάποιο παιδί να είναι αλλεργικό, εκτός κι αν ξέρεις από προηγούμενο έτος την τάξη σου). Οι γόμες θα είναι τυλιγμένες με inspiration quotes, όπως ακριβώς συμβαίνει όταν παραγγέλνεις sushi. Μπορείς να γράψεις μηνύματα σε ελληνικά, αγγλικά ή οποία γλώσσα διδάσκεις όπως: if you can dream it, you can do it ή teachers open the door but you enter by yourselves. Κάθε παιδί μπορεί να παίρνει μια γόμα και ένα μήνυμα με το που εισέρχεται στην τάξη. Δώσε λίγο χρόνο να διαβάσουν τα μηνύματα και κατόπιν πες τους να ζωγραφίσουν ή/ και να πουν προφορικά τι τους κάνει να σκέφτονται το quote που διάβασαν.
2. Πέτα τους το μπαλάκι
Μπορείς να πάρεις ένα μπαλάκι μεσαίου μεγέθους να τους το δείξεις, να πεις το όνομά σου και πετώντας το σε κάποιον να ρωτήσεις το δικό του. Αντίστοιχα τον/ την ενθαρρύνεις λεκτικά ή μέσω παντομίμας να κάνει το ίδιο σε κάποιον άλλον. Εάν θες να είναι πιο δύσκολο και αστείο, ζήτησε στον επόμενο να επαναλάβει τα ονόματα των προηγούμενων.
3. “Κρέμασέ” τους
Ένα εύκολο και κλασικό παιχνίδι είναι η κρεμάλα. Εξάπτει την περιέργεια των παιδιών, είναι αστείο όταν η λέξη είναι μικρή και δύσκολη και ταυτόχρονα ενθαρρύνει και τους πιο αδύναμους μαθητές να συμμετέχουν. Ξεκίνησε εσύ και κατόπιν χώρισέ τους σε δύο ομάδες. Φρόντισε βέβαια να μην σας πάρει όλη την ώρα αυτό το παιχνίδι, αλλά ένα μέρος από το μάθημα.
4. Γιατί; Διότι..
Στο Λύκειο, η δασκάλα των αγγλικών έπαιζε ενίοτε μαζί μας στα αγγλικά ” το γιατί και το διότι”. Μας χώριζε σε δύο αντίστοιχες ομάδες και εμείς γράφαμε οτιδήποτε μας ερχόταν στο μυαλό. Μας τόνιζε πως οι προτάσεις πρέπει ναι μεν να είναι απλές ή σύνθετες, ευπρεπείς δε. Μετά έπαιρνε αυτά που γράφαμε και τα διάβαζε δυνατά. Υπήρχαν θυμάμαι φράσεις όπως: Why do you like English? Because the weather is sunny today. Οι συνδυασμοί ήταν συχνά αστείοι και μας αποφόρτιζαν με τρόπο ευχάριστο.
5. Προβολική τεχνική Μια τεχνική που χρησιμοποιείται ευρέως στην ψυχολογία είναι η τεχνική των προβολικών δοκιμασιών. Μοιάζει όμορφη ιδέα για να ανακαλύψεις εξαρχής τον τρόπο που σκέφτονται οι έφηβοι ή ενήλικες μαθητές σου. Πριν τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στην Ψυχολογία και αφού είχα τελειώσει το Πανεπιστήμιο, πήγαινα και παρακολουθούσα μαθήματα στην Πάντειο. Σε ένα από αυτά ο καθηγητής μας έφερε στην τάξη κάποιες κάρτες με κηλίδες από την προβολική τεχνική μελάνης Rorschach και μας ζήτησε να περιγράψουμε τι βλέπουμε. Ακόμη πιο ενδιαφέρον ήταν όταν μας έδωσε εικόνες και ρώτησε κάποιον να υποθέσει την ιστορία των ηρώων. Την ιστορία αυτή την συνέχιζε με δύο τρεις προτάσεις κάποιος άλλος, μέχρι που κάποιος την ολοκλήρωνε και περνούσαμε στην επόμενη. Αυτό γινόταν μαγνητικό καθώς ο καθένας προσέθετε κάτι που (σύμφωνα με τους ψυχολόγους) προέβαλε προσωπικά του κομμάτια. Εσύ μπορείς να δώσεις δικές σου κάρτες και να ζητήσεις τις ιστορίες ανάλογα τη γλώσσα που διδάσκεις. Το αποτέλεσμα σίγουρα θα είναι μοναδικό!
Αυτό που μπορώ να σου εγγυηθώ εγώ και η ομάδα μου είναι πως θα είμαστε δίπλα σου καθόλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Το site αυτό δημιουργήθηκε για να σε στηρίζουμε μέσα από άρθρα, βιβλία, παρουσιάσεις αλλά και προσωπικό mentoring. Για οποιαδήποτε εκπαιδευτική απορία, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας εδώ https://legacylegatou.gr/epikoinonia/.