Εάν παλαιότερα σου απαντούσα μια τέτοια ερώτηση, σίγουρα θα σου έδινα τη συμβουλή να εισαχθείς στο νέο έτος επαναλαμβάνοντας κάτι από το προηγούμενο. Ωστόσο, μια τέτοια σκέψη έχει τα αρνητικά και τα θετικά της. Καταρχάς, όντως εισάγει ομαλά το μάθημα με κάτι που οι μαθητές (λογικά) έχουν κατακτήσει και νιώθουν έτσι μια σχετική αυτοπεποίθηση. Εντούτοις, περνώντας τα χρόνια, διαπίστωσα ότι τα σημαντικά και πιο απαιτητικά κεφάλαια που λογικά, σε ένα διαβαθμισμένης δυσκολίας βιβλίο, εμπεριέχονται στο τέλος πάντα καταλήγουν να μένουν εκτός.
Τι θέλω να πω με όλο αυτό; Ενώ, για παράδειγμα, η αντίθεση μεταξύ στον Present Simple και τον Present Continuous διδάσκεται συχνά, ο πλάγιος λόγος διδάσκεται λιγότερο. Κι αυτό γίνεται γιατί στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά, αλλά και εμείς, παρουσιάζουν εύλογα σημάδια κόπωσης και αδυνατούν να εστιάσουν όπως πρέπει σε κάτι τόσο απαιτητικό.
Τι να κάνεις λοιπόν για να σιγουρευτείς ότι όλα τα κεφάλαια θα διδαχθούν και ότι οι μαθητές θα έχουν την λιγότερη δυνατή κούραση; Να ξεκινήσεις τη νέα χρονιά με το κεφάλαιο που άφησες την προηγούμενη ή με μια επανάληψη σε πιο απαιτητικά γραμματικά φαινόμενα, ώστε να τραβήξεις αφενός την προσοχή τους και αφετέρου να έχετε το χρόνο αλλά και τη διάθεση που απαιτείται για να τα κατανοήσουν.
Αξιοποίησε την χαρούμενη διάθεσή τους μετά τις διακοπές και επιβράβευσέ τους ανάλογα με το επίπεδο (π.χ. με αυτοκόλλητα ή λιγότερες εργασίες για το σπίτι) για καλύτερα αποτελέσματα. Και μην ξεχνάς, εγώ και η ομάδα μου, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε σε ό,τι χρειαστείς.