Προκειμένου να προσεγγίσουμε το πιο ωφέλιμο για τους μαθητές,παρακολούθηση μαθημάτων σε τάξη ή σε ιδιαίτερο, ας το δούμε πρακτικά. Παραθέτω λοιπόν μερικά βασικά πλεονεκτήματα και των δύο μορφών διδασκαλίας:
Ιδιαίτερο:
Ο ρυθμός του μαθήματος προσαρμόζεται στις ανάγκες του μαθητή.
Ένας καλός καθηγητής δεν αρκείται στα βασικά, αλλά ενθαρρύνει τον μαθητή να ξεπεράσει τα όριά του (π.χ. πιο απαιτητικές ασκήσεις, περισσότερη εξάσκηση στο speaking).
Όταν το μάθημα γίνεται εξ ολοκλήρου στη γλώσσα-στόχο, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εντυπωσιακά. Επιπλέον, με τη βοήθεια της τεχνολογίας (π.χ. μέσω video calls) μπορεί να δοθεί η δυνατότητα για επικοινωνία με άλλους μαθητές. Προσωπικά, οργανώνω συχνά speaking sessions, ειδικά σε περιόδους προετοιμασίας για εξετάσεις B2 ή C2.
Υπάρχει δυνατότητα εστίασης σε αδύναμα σημεία αλλά και ενίσχυσης των δυνατών.
Η διδακτική ώρα αξιοποιείται πλήρως, σε αντίθεση με την τάξη, όπου συχνά χάνονται λεπτά για οργανωτικά ζητήματα.
Τάξη:
Η συνεχής χρήση της γλώσσας-στόχου μέσα στην ομάδα προσφέρει πολλές ευκαιρίες εξάσκησης.
Ο καθηγητής έχει την υποστήριξη συναδέλφων ή διευθυντών σπουδών σε περίπτωση που χρειαστεί καθοδήγηση.
Ο μαθητής αισθάνεται μέλος μιας ομάδας και αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες και φιλίες.
Η συμμετοχή στην τάξη συχνά κινητοποιεί τα παιδιά να μελετούν, ώστε να μη νιώσουν εκτεθειμένα μπροστά στους συμμαθητές τους.
Συμπέρασμα
Δεν υπάρχει «μία σωστή απάντηση»· κάθε περίπτωση είναι μοναδική και χρειάζεται εξατομικευμένη προσέγγιση. Ωστόσο, θεωρώ πως η διδασκαλία σε ιδιαίτερο μάθημα είναι εξαιρετικά ωφέλιμη, αρκεί ο καθηγητής να είναι καταρτισμένος, ενημερωμένος, δικτυωμένος και –πάνω απ’ όλα– πρόθυμος να προσαρμόσει το μάθημά του στις ανάγκες κάθε μαθητή και της οικογένειάς του.